Dersler

Aletli Pilates
 

Aletli pilateste kullanılan en temel araç, ilk tasarımını Josepf Pilates’in gerçekleştirdiği  Reformer adı verilen makinedir. Günümüzde daha da geliştirilmiş ve kendine özgü egzersiz programlarıyla reformer aletleri; üzerinde yatarak, oturarak, diz üstünde ya da ayakta durarak 500’den fazla hareketin yapılabildiği geniş kapsamlı bir kullanım sunmaktadır. Reformer üzerinde yapılan egzersizler güvenli ve kontrollü yapıldığında her yaş seviyesine uygundur.  Minder Pilatesi’nde kişi  genel olarak kendi vücut ağırlığını kullanırken Reformerdaki yay sistemi destekleyici ya da direnç uygulayıcı olarak kullanılır. Bu sayede egzersizler kontrollü ve güvenli bir şekilde yapılırken kişisel hedeflere ulaşmada minder pilatesine göre daha hızlı sonuç verdiği gözlemlenmiştir.

 

Reformer dışında, tower reformer, cadillac, chair, laddel barrel ve arc barrel de egzersiz planlamada kullanılabilmektedir. Tower Reformer ve Cadillac daha çok omurga rahatsızlıkları yaşayan ya da travma ve sakatlık geçirmiş kişiler için uygun egzersiz programı oluşturulmasına katkı sağlar. Ölçü ve açıları özenle hesaplanarak tasarlanmış bu makineler diğer pilates ekipmanıyla birleştiğinde çalışmanın etkinliğini arttırmaya imkan verir.

 

 
Hamilelik ve Pilates

Hamilelik süresince yaşanan anatomik değişiklikler nedeniyle bel bölgesinin doğal kavisinde bir artış meydana gelir (hiper lordoz).  Bu duruma doğal olarak kilo artışı da eklenir ve pek çok kadının hamileliği süresince bel ve sırt ağrısı yaşamasına neden olur. Ayrıca postürdeki değişiklikler denge kaybına neden olabilmektedir. Hamilelik sırasında artan relaxin ve östrojen hormonları eklemlerde gevşeme oluşturarak sakatlık riskini arttırır. Uzman eğitmenler tarafından fizyolojik değişiklikler gözetilerek dizayn edilen bir egzersiz programı ile bu riskler azaltılarak rahat bir hamilelik dönemi  geçirilebilinir. Doktor kontrolü ve izniyle yapılacak egzersiz hem annenin hem de çocuğun sağlığı için çok önemlidir.

 

Hamileler için uygulanan pilates egzersizlerinde, omurga ve eklemler çevresindeki kasların güçlendirilmesiyle hem hamilelik döneminde hem de sonrasında yaşanan ağrıların azaltılması hedeflenir. Buna ek olarak kontrollü bir şekilde yapılan egzersizler aşırı kilo alımını ve hamilelik şekeri riskini azaltır. Aktivite seviyesinin yüksek olması hamilelik sonrası forma girmeyi kolaylaştırır. En önemlisi ise psikolojik destek sağlar.

Anne adayları doktorlarının onayını alarak 12. haftadan itibaren pilates yapmaya başlayabilirler.

 

Hamilelik Sonrası Pilates

Hamilelik süresince alınan kilolar bir çok kadın için doğum sonrasında problem olur. Pilates egzersizleri  vücudun tekrar şekle girmesi için yardımcı olur. Ayrıca uzun yıllar bebeğin taşınıp emzirilebilmesi için kol ve sırt kaslarınıza odaklanır.  Herhangi bir özel durum söz konusu değilse normal doğumlardan 4-6 hafta sonra düzenli egzersiz programına başlanabileceği, sezeryan doğumlarda 12. haftaya kadar kuvvet anrenmanlarından kaçınılması gerektiği önerilmektedir.

 

 

 

 

 

 

Omurga Problemleri

Özellikle bel ve sırt ağrılarına neden olan başlıca problemler, omurganın doğal duruşunun dışına çıkılarak yapılan ve üstüste tekrarlanan yanlış hareketler ile yanlış duruş ve oturuş pozisyonlarıdır. Bunlarla birlikte omurgada meydana gelen skolyoz, hiper kifoz ve hiper lordoz gibi mekanik problemler, bel ve boyun fıtıkları, travma ve sakatlanmalar ya da çeşitli omurga hastalıkları olabilir. Her omurga problemi için yapılacak olan egzersizler de farklılık gösterir.  

 

Pilates programı, bu farklılıklara göre hazırlanır. Hedef, kişiye özel programlar oluşturarak, ortaya çıkan ağrıyı azaltmak, genel aktivite seviyesini ve yaşam kalitesini artırmaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osteoporoz, Fimromiyalji Sendromu,  Meme Kanseri ve Sonrası

 

Bu rahatsızlıkları yaşayan kişiler için özel olarak hazırlanan, güçlendirici, destekleyici ve rahatlatıcı egzersizlerden oluşan pilates dersleri yapılmaktadır. Çeşitli pilates aletleri kullanılarak yapılan ve kişiye özel hazırlanan derslerde birincil hedefler şunlardır: Osteoporozda  ilerlemenin önüne geçmek, fibromiyaljide ağrıların azaltılması ve rahatlama, meme kanseri sonrasında özellikle zayıflayan kas grubunda güçlenme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atletik Kondisyon

Profesyonel sporcular, dansçılar, amatör olarak herhangi bir spor dalıyla ilgilenen ya da düzenli spor yapan ve kondisyon seviyesi yüksek olan kişilerin fiziksel kapasitelerine uygun pilates egzersiz programları oluşturulur. Sporcu performansının üst seviyeye taşınmasına  yönelik pilates egzersizleri yapılır. Bu çalışmada hedef, güç, dayanıklılık ve hareket verimliliğinin arttırılması, sakatlıkların önlenmesidir.