• Şeyda Erbay

Çakı Gibi !


"Çakı Gibi" benzetmesi, çoğumuzda olumlu bir izlenim bırakır. Yandan bakıldığında, kulak, omuz ve kalça kemiğinin orta noktasının aynı hizada olduğu, çevik ve dinamik bir duruşu tanımlar bu deyim. Toplum içersinde de dik duruş hemen göze çarpar ve siz daha söze başlamadan önce hakkınızda olumlu bir izlenim bırakır.

Bu psikolojik etkisinin yanı sıra boyun ve sırt ağrılarının azaltılmasında da duruşunuzun düzgün olmasının birçok faydası vardır.

Duruşumuz düzgün olduğunda iskelet-kas sistemimiz çok daha kolay ve etkili bir şekilde hareket eder. Tersi durumlarda kas sistemimiz zorlanmaya başlar ve çeşitli ağrılı durumlar ortaya çıkabilir.

Örneğin başınızı öne eğmeye alıştıysanız, vücudunuz denge merkezini bulmak için arkaya doğru eğilmeye meyilli olacaktır. Bu durum zaman içeirsinde başınızı öne çıkaran boyun kaslarınızı uzatırken diğer kaslarınızı kısaltmaya başlayacaktır.

Duruşumuzun farkına varıp kendimizi düzeltmeye çalışsak da çoğu kez vücut ilk alıştığı yanlış duruşa dönmeye meyilli olduğu için giderek bu bozukluk kalıcı hale gelebilir.

Duruş bozukluklarının olumsuz etkileri hemen ortaya çıkmasa bile zaman içerisinde telafisi güç rahatsızlakların kökeninde yer alır.

NEDEN OLUR?

Duruş bozukluklarının büyük kısmı edinilmiş alışkanlıklarla ilgilidir. Vücudumuzun sadece bir tarafıyla ağır eşyalar taşımak (ağır omuz çantaları ya da bebekleri sadece bir tarafta taşımak gibi) ya da bilgisayar başında otururken monitöre doğru eğilmek gibi fiziksel davranışlar ya da psikolojik faktörler (ergenlik çağında bazı genç kızların göğüslerini saklama çabası gibi) zaman içerisinde duruş bozukluğuna sebep olabilir.

Duygusal baskılar, çeşitli kazalar ya da aşırı zorlamalar ve beslenme düzensizlikleri de duruşumuzun yanlış şekillenmesiyle sonuçlanabilir.

Duruş bozukluklarında bir ya da daha fazla omurun yanlış konumlanma eğilimi tüm omurga sistemine etki eder ve hassas spinal dokuyu, sinir sistemini ve kan akışını olumsuz yönde etkileyebilir. Bu duruma müdahale edilmediğinde sırt ve bel ağrılarının yanı sıra çeşitli dejeneratif disk rahatsızlıkları ortaya çıkabilir (dar kanal ve sinir sıkışması, bel kayması, bel fıtığı gibi)

NE YAPMALI?

Duruş bozukluklarınızı düzeltmek için atılacak adımlardan ilki ve en önemlisi bunun farkına varmaktır ve bu soruna önem vermektir.

Bir boy aynası karşısına geçin ve vücudunuzu yandan normal duruşta izleyin. Öne doğru eğik mi yoksa arkaya kaykılmış mı durduğunuzu kolaylıkla görebilirsiniz. Kulak, omuz ve pelvisin orta noktası ile diz ve ayak bileği eklemlerinin aynı hizada olup olmadığını kontrol edin. Duruş bozuklukları her kişide farklı seviyelerde olabilir. Erken dönemde müdahale edilen bozukluklar doğal olarak daha kolay düzeltilebilir.

Edinilmiş alışkanlıklardan kurtulmak kolay olmasa da Pilates gibi kasları doğru ve çok yönlü çalıştırmaya ve bedeni güçlendirmeye yarayacak sporlarla zaman içerisinde kalıcı sonuçlar alabilirsiniz. Fiziksel aktivite seviyenizin düşük olduğu durumlarda bile (fitness seviyenizin düşük olması ya da herhangi bir hareket kısıtınızın olması gibi) etkili pilates egzersizleriyle kendinizi yormadan hedefe ulaşmanız mümkün.

Fiziksel aktivite seviyenizin yüksek olduğu durumlarda ise sıkılmadan, seri şekilde yapabileceğiniz daha zorlayıcı pilates egzersizleri size uygun olacaktır.

#duruşbozuklukları #pilates #şeydaernay #psikoloji #dikduruş #çakıgibi #vücutdili #belağrıları #lomberlordoz #torakalkifoz #kifoz #spor #farkındalık #swayback #flatback #kyphoticLordotic #OMURGA #spinaldoku #sinirsistemi #dejenerasyon #kişiyeözelpilates

104 görüntüleme

© 2020 Şeyda Erbay - Tüm Hakları saklıdır, yazı ve fotoğraflar izinsiz olarak kullanılamaz.

Şeyda Erbay Pilates Eğitmeni

Tunusbağı cad. Doğancılar Parkı Yanı / Üsküdar - İstanbul

Tel: 0 546 932 46 32

SeydaPilates@gmail.com

 

web site uygulama: kkafa